Corona update 22 maart

Aangescherpt beleid fysiotherapie

Waterland Fysiotherapie blijft in deze crisisperiode vooralsnog open en staat voor je klaar om je te helpen als zorgverlener. Het blijkt dat er dringend behoefte is om een beroep te blijven doen op de inzet van fysiotherapeuten.

We zullen echter een aangepast beleid gaan volgen . Dit aangescherpte beleid is het gevolg van het overleg met het ministerie van VWS, het RIVM en onze beroepsgroep, het KNGF.

De volgende wijzigingen zullen ingaan vanaf 23 maart:

• Vanaf heden zullen alle nieuwe aanmeldingen worden gezien middels videoconsult. Voor iedereen die aanvullend voor fysiotherapie is verzekerd, worden deze videoconsults vergoed.
  • In principe zullen alle behandelingen die niet in de oefenzaal plaatsvinden middels videoconsult gaan plaatsvinden. Ook deze videoconsults worden vergoed via uw aanvullende verzekering.
  • Op advies van het RIVM en het KNGF zullen alle afspraken met patienten die tot een kwetsbare groep behoren, worden geannuleerd. Wij bekijken van dag tot dag of deze maatregel kan worden gewijzigd.

Wie behoren tot de kwetsbare groepen?
– Alle personen van 70 jaar of ouder
– Alle personen >18 jaar met een van onderliggende aandoeningen die een verhoogd risico hebben om ge├»nfecteerd te raken en/of een grotere kans hebben op ernstiger beloop:

• afwijkingen en functiestoornissen van de luchtwegen en longen
  • chronische hartaandoeningen
  • diabetes mellitus;
  • ernstige nieraandoeningen die leiden tot dialyse of niertransplantatie
  • verminderde weerstand tegen infecties door medicatie voor auto-immuunziekten, na orgaantransplantatie, bij hematologische aandoeningen, bij aangeboren of op latere leeftijd ontstane afweerstoornissen waarvoor behandeling nodig is, of bij chemotherapie en/of bestraling bij kankerpatienten
  • met een hivinfectie in overleg met de hiv-behandelaar.

Wij nemen op deze manier onze verantwoordelijkheid naar onze omgeving, patienten en medewerkers om besmetting te voorkomen en om toch klaar te staan voor patienten die fysiotherapeutische zorg behoeven.

Ons aangescherpt hygiene-protocol blijft uiteraard onverminderd van kracht.

Uiteraard kunt u altijd contact opnemen om door te spreken of we de door u gewenste zorg kunnen bieden.

Alle revalidaties in de oefenzaal zullen dus vooralsnog worden gecontinueerd.

Zaterdag 09:00-13:00